Când, în anii ’90, producătorul german a înviat legenda Beetle, iniţial toată presa a fost încântată. Designul era unul reuşit, foarte inspirat, o broscuţă modernă şi draguţă. Însă nu mai era destinată oamenilor cu venituri modeste, nu avea motor aşezat în spate şi nici nu mai avea dimensiuni compacte. Practic aveam de a face cu un Golf restilizat.
Ca urmare a preţului foarte mare succesul nu a fost unul scontat. Ferdinand Piech a hotărât că trebuie înviată prima Beetle în adevăratul ei înţeles. Având în vedere faptul că tot el a fost artizanul creării maşinilor scumpe, precum Phaeton sau Bugatti Veyron, ambele neviabile financiar, rămâne de apreciat în viitor calitatea ideilor sale.
Potrivit revistei Automobile, noul Beetle se doreşte a avea motorul situat deasupra punţii spate, cu un radiator de răcire plasat în faţă. Vor fi disponibile trei lungimi de şasiu şi două tipuri de caroserie. În SUA noul Beetle va veni în două versiuni, dotate cu motor de 3 cilindri, injecţie directă şi turbină, iar preţurile vor începe de la 10.000 de dolari. Însa noua creaţie a celor de la Volkswagen va reveni la scopul iniţial, fiind destinată şi maselor.
Astfel, versiunea cea mai ieftină nu va avea direcţie servoasistată, dar va fi dotată cu un motor cu 2 cilindri şi cu ABS. Rămâne de văzut însă cum ideea montării motorului pe puntea spate va afecta ţinuta de drum şi în ce măsură va impune acesta necesitatea instalării unui sistem de control al stabilităţii, care ar ridica în mare măsură preţul maşinii.